Belmont – nowy samolot ultralekki jest już dostępny.
To efekt naszych doświadczeń zdobytych z samolotem Bristell – chcieliśmy zaprojektować coś równie szybkiego, wygodnego i ładnego, a jednocześnie pozbawionego wad, które zauważyliśmy w czasie wieloletniej eksploatacji tamtych maszyn.
Samolot Belmont to wygodna, szeroka i szybka maszyna zaprojektowana do komfortowego przemieszczania się na duże odległości. Wyróżnia się szeroką kabiną, dużym (ponad 120 litrów pojemności) bakiem i sporą przestrzenią bagażową – zarówno za fotelami, jak i na skrzydłach.
Pierwotnie zaprezentowany na targach Friedrichshafen, spotkał się z ciepłym przyjęciem i długą listą zamówień. Obecnie rusza seryjna produkcja maszyny.
Cena modelu podstawowego: 56 tysięcy euro netto.
Galeria zdjęć Belmonta – kliknij na ten odnośnik.
Więcej informacji – Łukasz Jachowicz, tel. 601 41 65 60
Parametry techniczne
Wymiary
Rozpiętość | 8,44 m |
Powierzchnia skrzydła | 10,3m2 |
Długość samolotu | 6,58m |
Wysokość samolotu | 2,374m |
Szerokość kabiny | 1,22m |
Masa własna | 310 kg |
Maksymalna masa startowa | 600 kg |
Pojemność zbiorników paliwa | 120-130 litrów |
Luk bagażowy w kadłubie | 20 kg |
Luki bagażowy w skrzydłach | 2 x 20 kg |
Parametry
Dopuszczalne przeciążenia | +4/-2g |
Prędkość przeciągnięcia z klapami VSO | 58 km/h |
Prędkość przeciągnięcia bez klap VS1 | 64 km/h |
Prędkość manewrowa VA | 180 km/h |
Maksymalna dopuszczalna prędkość poziomego lotu VH | 250 km/h |
Prędkość nieprzekraczalna VNE | 270 km/h |
Opcje silnikowe
UL POWER 350IS | 130HP |
ROTAX 912 ULS | 100 Hp |
ROTAX 912 IS SPORT | 100 Hp |